Na targach NAB 2018 Blackmagic Design zaprezentowało swoją najnowszą kamerę  Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K z sensorem 4/3 HDR, podwójnym natywnym ISO, które można podbić do 25600, co pozwala na pracę w trudnych warunkach oświetleniowych. Rozpiętość tonalna wynosi 13 stopni. Sensor potrafi rejestrować obraz w rozdzielczości 4096 x 2160 DCI 4K.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, ze swoją rewelacyjną ceną, może mocno namieszać na rynku kamer profesjonalnych.

Złącza i porty i nagrywanie

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, wyposażona została w profesjonalne porty takie jak: mini XLR z 48 v, do którego możesz podpiąć mikrofon wymagający zasilania fantomowego  i port zasilający 12 V DC z możliwością zapięcia kabla podłączonego do kamery.

Kamera oferuje funkcję nagrywania bezpośrednio na dysk SSD lub nawet pendrive podpięty przez USB typu C. Wbudowane zostały porty na karty SD, UHS-II oraz CFast.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K nagrywa w popularnym 10-bitowym kodeku ProRes oraz 12-bitowym CinemaDNG RAW. Na tegorocznym NAB został również zaprezentowany nowy kodek od Apple: ProRes RAW, na razie dostępny jedynie w rekorderach Atomos. Wprowadzenie możliwości nagrywania w ProRes RAW przez Blackmagic byłoby w mojej opinii świetnym posunięciem.

MTF MOCOWA

Mocowanie, monitor i obudowa

Mocowanie MTF pozwala podpiąć za pomocą przejściówek obiektywy z mocowaniem PL, C, EF. Blackmagic przeprowadzał już testy ze speedbooster. My również przeprowadzimy swoje, gdy tylko kamera trafi w nasz ręce.

Gdyby wbudowany 5 calowy monitor okazał się dla Ciebie zbyt mały, zawsze możesz podpiąć zewnętrzny monitor, dzięki wbudowanemu pełnowymiarowemu HDMI (podobno port został dodatkowo wzmocniony).

Obudowa sporo urosła w stosunku do poprzedniego BMPCC i tym razem ma być wykonana z kompozytu poliwęglanu i włókna węglowego. Ma być lekka i bardzo wytrzymała. Egzemplarze prezentowane na NAB były wykonane z metalu.

Z kamerą dostajemy również licencję DaVinci Resolve studio która oddzielnie kosztuje 299$. Gdy odliczymy tę kwotę od ceny kamery, która kosztuje 1300 $, mamy kamerę, która pisze w 4K RAW za 1000$ ! Na rynku nie ma nic, co zbliżyło by się do takich parametrów i ceny. 

Widzę bardzo wiele zastosowań tej kamery w naszym workflow, zwłaszcza gdy potrzebujemy ujęć wysokiej jakości, z miejsc w które większe i droższe kamery zwyczajnie się nie zmieszczą. 

Marcin Jaroszewicz

Author Marcin Jaroszewicz

More posts by Marcin Jaroszewicz

Leave a Reply